El MNACTEC adquireix, mitjançant donacions o compres, nous objectes per a les seves col·leccions de temàtica científica, tècnica i industrial. El Museu s’interessa preferentment pels objectes dissenyats o fabricats a Catalunya, però també per aquells que hagin tingut un impacte en la societat catalana o aquells que hagin representat un avenç en una determinada tecnologia, tant en l’àmbit català com mundial.
Els darrers objectes adquirits són:
- Cabina telefònica dels anys 2000 [2023]: la cabina, que va prestar servei a la població de Santa Bàrbara (Montsià), ha estat donada al Museu per la companyia Telefónica de España.
- Automòbil Hispano-Suiza T60RLA [2023]: és un dels últims models produïts per la marca Hispano-Suiza i es considera el model més ben conservat.
- Anunci mural de Netol [2022]: l’anunci mural de Limpiacristales Netol descobert a Terrassa s’incorpora a les col·leccions del MNACTEC i se’n fa la restauració.
- Carregador de vehicle elèctric de Circontrol [2022]: aquest dispositiu de la marca Circontrol és un dels més venuts en l’àmbit domèstic i també en pàrquings.
- Dues pistoles catalanes del segle XVIII [2022]: es tracta de dues pistoles excepcionals de factura catalana de mitjans del segle XVIII.
- Motor dièsel Atlas Polar Engine [2020]: és un motor dièsel estacionari que va ser fabricat l’any 1920 per la casa Atlas Polar Engine, que es conservava a l’antiga colònia tèxtil de Cabrianes.
- Clepsidra de l’artista Bernard Gitton [2020]: es tracta d’un rellotge d’aigua, dissenyat pel físic i artista francès Bernard Gitton i donat per Banc Sabadell.
- Pedrenyal de marina del segle XVII [2019]: un exemplar excepcional de pedrenyal de marina del segle XVII, un tipus de pistola d’avantcàrrega pròpia de Catalunya, que es van utilitzar principalment entre els segles XVI i XVII.
- Bultaco Metralla MK2 i tricicle Patria [2019]: són dues motocicletes mítiques de fabricació catalana, una Bultaco Metralla MK2 de 1974 i un tricicle Patria de la dècada de 1930.
- Camió mixt [2018]: aquest camió oferia servei de transport de mercaderies i passatgers de la línia de Cava a la Seu d’Urgell, des del 1962 al 1986.