Transport

  • Automòbil Aymerich Fábrica de Automoviles (AFA)

    Número de registre: 11363
    Datació: 1943
    Precisions geogràfiques: Barcelona (Catalunya)
    Forma d’ingrés: compra
    Dimensions: 135 x 268 cm

    Prototip de cotxe descapotable de dues places amb dues portes abatibles, disposava d'un motor davanter, de quatre cilindres i quatre temps de 527cc, que desenvolupava 13cv de potència a 3.500rpm; amb un canvi de quatre marxes. Diàmetre 52,0; Carrera 62,0 i vàlvules en culata. Tots els seus components eren d'origen nacional. Podia assolir una velocitat màxima de 85 km/h i tenia un consum aproximat de 5,82 litres als 100 km.

  • Motocicleta Montesa Sprint

    Número de registre: 13062
    ​Datació: 1956
    Precisions geogràfiques: Barcelona (Catalunya)
    Forma d’ingrés: dipòsit
    Dimensions: 106 x 50 x 173 cm

    Motocicleta Montesa Sprint, de color vermell i xassís en color negre i paravent amb franges daurades. Es tracta d'una motocicleta de competició monoplaça amb el motor monocilíndric de 2 temps ubicat al xassís (sota el dipòsit). Disposa de 6 velocitats i el canvi de marxes s'ubica en una palanca de peu al costat dret. El pedal arrencador es troba també en el costat dret i la suspensió es troba en ambdues rodes, telehidràulica al davant i amb amortidors de fricció regulables per molles al darrere. Al manillar s'instal·la el paravent que engloba també la part dels braços, amb tres cartel·les blanques (o dorsals per apuntar-hi el número) de forma arrodonida, 2 als laterals i 1 a la part frontal. El seient és negre i allargassat. 

    Va participar en grans premis internacionals, com el de l'illa de Man l'any 1956. 

  • Maqueta de vaixell

    Número de registre:1997
    Datació: 1929
    Forma d’ingrés: compra

    Maqueta de vaixell de vapor pintat de color vermell i negre, amb hèlice giratòria daurada. Retolació: Garay y Gisbert. El vaixell està seccionat; sols es veu la part de la popa. En la part pròxima a la proa trobem una gran caldera pel carbó amb xemeneia d'expulsió de fums. Al mig hi ha la màquina de combustió de vapor de pistons verticals, que fa el funcionament del vaixell. Mitjançant eixos, engranatges, rodes, vàlvules i pistons, el vapor passava per tot arreu; feia moure els pistons, i activaven l'eix amb l'hèlix. Funcionament a 125 V. L'estructura està feta de fusta de color noguer. A manera de taula amb frontal.  

    Abans d'estar al Museu, aquesta maqueta estava exposada a l'aparador d'una botiga Naval al Passeig de Colom de Barcelona. El seu origen, però, es troba a l'Exposició Universal del 1929 a Barcelona, on va ser exposada.

  • Cotxe solar Despertaferro

    Número de registre: 9016
    Datació:1998
    Precisions geogràfiques:Barcelona
    Forma d’ingrés: dipòsit
    Dimensions: 103 x 230 x 605 cm
    Pes: 240, kg

    Primer vehicle electrosolar construït a l’estat espanyol seguint les normatives australianes per a competicions entre vehicles solars. Gran part de la superfície superior està ocupada per vuit metres quadrats de plaques solars, permetent assimilar una potència de 2300 W de la llum del sol. Té tres rodes, dues directrius al davant dotades de suspensió per trapezis superposats i una roda suportada per un basculant al darrere. El bastidor i la carrosseria són construïts amb fibra de carboni i honeycomb de nomex i les peces mecàniques d’alumini. Els pneumàtics són de baixa resistència. 

  • Planador Schneider SG 38 "Schulgleiter"

    Número de registre: 5194
    Datació: 1938
    Forma d’ingrés: dipòsit
    Dimensions: 225 x 1040 x 628 cm

    Planador monoplaca format per dues ales de grans dimensions unides lateralment a un cos central de fusta on s'hi situa el seient del pilot i els pedals de control. Sota del seient del pilot hi ha el patí d'aterratge. A la part posterior hi ha l'aleró de direcció. Tot el conjunt és fet en fusta i unit per tirants metàl·lics. Les ales són de marqueteria recobertes per tela blanca.

  • Motocicleta Villalbí

    Número de registre:  10559
    Datació: 1904
    Forma d'ingrés: dipòsit
    Dimensions: 98 x 54 x 192 cm

    Disposa d’un motor monocilíndric de quatre temps amb vàlvules oposades d’admissió automàtica amb una carrera llarga de 78 x 90 mm, equivalents a 429,83 cc.. L’encesa es realitzava per pila i bobina, el carburador disposava de comandaments separats pel gas i l’aire, la transmissió es realitzava per corretja trapezoïdal sense canvi de marxes i amb pedals per ajudar-se en les pujades. A la part superior del dipòsit de combustible es troben tres petites claus per regular l’avenç de la guspira, del gas i de l’aire. En el manillar s’ubicaven el comandament del descompressor i el sistema de contacte que funcionava girant el puny tal com ho fan a les motocicletes actuals.

     

  • Montesa Impala "Lucharniega"

    Núm. de registre:  13054
    Datació: 1962
    Forma d’ingrés: dipòsit
    Dimensions: 97 x 59,5 x 195 cm

    Prototip de motocicleta Montesa Impala anomenada Lucharniega de color vermell. Es tracta d'una motocicleta biplaça amb el motor monocilíndric de 2 temps ubicat al xassís de monocuna simple (sota el dipòsit). Disposa de  4 velocitats en cascada i el canvi de marxes s'ubica en una palanca de peu al costat dret. El pedal arrencador es troba també en el costat dret i la suspensió es troba en ambdues rodes, davant telehidràulica i darrere de doble efecte. El far és cilíndric. 

    Va participar en l'operació Impala a l'Àfrica.