Tancar menú
TANQUEM PER TORNAR RENOVATS!

El MNACTEC està tancat per obres fins al 30 de juny de 2026.
Continuem actius amb activitats per a centres educatius, recursos en línia i xarxes socials!

L'enigma de l'ordinador

Visita guiada a l’espai expositiu “L’enigma de l’ordinador", que conté la col·lecció d’aparells informàtics més gran d’Europa

TANQUEM PER TORNAR RENOVATS!

El MNACTEC està tancat per obres fins al 30 de juny de 2026.
Continuem actius amb activitats per a centres educatius, recursos en línia i xarxes socials!
Descripció:

Visita guiada a l’espai expositiu “L’enigma de l’ordinador", que fa un recorregut sobre la història dels ordinadors des del seus orígens. S’analitza l’evolució tecnològica dels ordinadors lligada a les necessitats canviants de la societat i en diferents usos molt concrets, com la necessitat de censar la població o les necessitats d’encriptar missatges en temps de guerra. Hi trobarem més de 150 instruments matemàtics, més de 400 ordinadors i 200 microprocessadors, la col·lecció d’aparells informàtics més gran d’Europa.

Objectius:
  • Descobrir com l’enginy individual de certes persones lligat a les necessitats canviants de la societat ha portat a la gran revolució de les tecnologies de la informació.
  • Conèixer alguns dels elements claus que configuren els ordinadors tal i com els coneixem avui dia.
  • Observar l’evolució tecnològica lligada al món dels ordinadors i el seu impacte en la nostra vida quotidiana.
Nivells educatius:
ESO - 1r cicle ESO
ESO - 2n cicle ESO
Batxillerat i cicles formatius - Batxillerat
Batxillerat i cicles formatius - Cicles formatius
Altres - Universitat
Competències clau:
Educació infantil, Educació primària, ESO i Batxillerat
Competència ciutadana
Competència digital
Competència emprenedora
Competència en comunicació lingüística
Competència matemàtica i en ciència, tecnologia i enginyeria
Competència personal, social i d’aprendre a aprendre
Cicles formatius
Iniciativa
Relació interpersonal
Tipus d'activitat
Visita guiada
Preu
86€ / grup (màxim 30 persones).
Durada
1 hora
Reserves
93 789 22 44 serveiseducatius.mnactec@gencat.cat

Disponibilitat de bucles magnètics i traducció al llenguatge dels signes amb sol·licitud prèvia.

Possibilitat de llogar un espai per esmorzar, berenar o dinar a l’Alberg de Vallparadís amb l’opció de contractar servei d’àpats.