Trobada Club Seat 1200 Sport

El mNACTEC conserva tres vehicles que mostren el procés de creació d'aquest model

El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) acollirà el proper dissabte, 5 de setembre, a partir de les 11 hores, una trobada del Club Seat 1200 Sport Espanya. Els participants a la concentració aparcaran una vintena de cotxes d’aquest model emblemàtic de la marca Seat a la Rambla d’Ègara, a l’alçada del Museu, i visitaran l’espai d’El transport del mNACTEC, on s’exposen el model patró del Seat 1200 Sport, fabricat amb resina el 1973, i un vehicle definitiu de l’any 1979.

Acompanyats de l’enginyer Antoni Amat, responsable de l’equip de l’empresa terrassenca INDUCAR S.C. que va dissenyar i fabricar la carrosseria del Seat 1200 Sport, els socis del Club també podran consultar els plànols del disseny i el desenvolupament d’aquest vehicle, dipositats al Centre del Documentació del Museu.

El mNACTEC conserva en la seva col·lecció tres objectes que mostren el procés complet de creació d'aquest cotxe: el model original, un prototipus fabricat íntegrament amb escaiola massissa l’any 1972; el model patró, fabricat el 1973 amb resina epoxídica sobre una estructura d’acer, per a la realització de les diferents peces de la carrosseria, i un vehicle definitiu fabricat l’any 1979. Tant els plànols com les tres peces que conserva el Museu són fruit d’una cessió de l’empresa INDUCAR S.C.

Fundat l’any 1991, el Club Seat 1200 Sport Espanya té com a objectiu la conservació i la restauració d’aquest model d’automòbil. La trobada al mNACTEC s’emmarca en el 40è aniversari de la fabricació del vehicle.

 

El Seat 1200 Sport

El Seat 1200 va ser un projecte desenvolupat en la dècada del 1970 per l’empresa  terrassenca de carrosseries INDUCAR S.C. a partir del popular Seat 127. El mercat espanyol era en un moment idoni per admetre un tipus de cotxe més esportiu, però alhora amb un bon servei com a utilitari.

La creació de la carrosseria és fruit de la col·laboració entre l’enginyer terrassenc Antoni Amat i l’estilista italià Aldo Sessano.

La mecànica, derivada del mateix 127, va ser resolta pel Centre Tècnic de Seat a Martorell. Aquest projecte va ser l’embrió del que després seria el model Seat 1200. En una primera etapa el motor era de 1200 cc i es va potenciar fins a 1430 cc en una segona versió.

El resultat va ser molt innovador i va impactar fortament en el mercat. Amb els anys s’ha convertit en un cotxe clàssic, conegut popularment com a “bocanegra”

Aquest cotxe va ser homologat per la pròpia Fiat i venut en els seus concessionaris europeus amb un total de 19.341 unitats fabricades.

 

05/09/2015

press-clock 2 de setembre 2015