Treball de síntesi amb l'app Terrassa Augmentada

L'app es consolida també com a eina educativa

L’aplicació de realitat augmentada Terrassa Augmentada, impulsada pel Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) i l’Ajuntament de Terrassa, s'ha convertit en el fil conductor del treball de síntesi “Coneguem Terrassa” dels alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Torre del Palau de Terrassa.

Els alumnes van inciar l'11 de juny, al pati històric del Museu, un itinerari autoguiat, amb el suport de professorat i personal del mNACTEC, pels edificis més emblemàtics de la Terrassa industrial i modernista. Per segon any consecutiu, l’Institut Torre del Palau ha considerat l’aplicació Terrassa Augmentada l’eina educativa adequada per descobrir més sobre el passat i el present de Terrassa, i des de diferents perspectives: l’art, la societat, l’arquitectura, la tecnologia, etc. Abans i després de la visita de camp, s'han dut a terme a l’aula activitats addicionals sobre els temes més rellevants.

Disponible per a iOS i Android, l’aplicació permet visualitzar el món real i el virtual en temps real i convida a recórrer els principals símbols de la ciutat, com el Vapor Aymerich, Amat i Jover o la Masia Freixa, així com alguns elements patrimonials més desconeguts, com les Cases de Cal Maurí. L’aplicació, desenvolupada per la Fundació i2cat, és una iniciativa del mNACTEC i l’Ajuntament de Terrassa en el marc del projecte europeu CreativeCH.

El treball de síntesi és un conjunt d’activitats interdisciplinàries d’ensenyament i aprenentatge, dissenyat per comprovar si els alumnes han assolit i en quina mesura els objectius establerts en diverses àrees d’estudi i si són capaços d’aplicar els coneixements bàsics per a la resolució de qüestions i problemes relacionats amb la vida pràctica. És una activitat que estimula el treball en equip, la recerca i la interacció amb l’entorn.

 

10/06/2015

press-clock 10 de juny 2015