Tancar menú
NOUS SOMMES FERMÉS POUR RETOURNER RENOUVELÉ !

Le MNACTEC est fermé pour construction du 20 octobre 2025 au 30 juin 2026.
Nous continuons d'être actifs avec des activités pour les centres éducatifs, les ressources en ligne, le MNACTEC Bus et les réseaux sociaux !

Fotografies interactives als murs del MNACTEC

Les imatges van acompanyades de punts QR, que permeten accedir a continguts a través de dispositius mòbils

El Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) ha posat en marxa la primera fase del projecte Murs del MNACTEC, que inclou en primer moment la instal·lació a les parets exteriors del recinte del museu de tres fotografies de grans dimensions relacionades amb l’antiga activitat industrial al Vapor Aymerich, Amat i Jover, seu del museu a Terrassa. En els murs també s’han habilitat punts QR que permetran obtenir, mitjançant dispositius mòbils, informació relacionada amb la imatge exposada així com de l’oferta patrimonial i de continguts del museu.

Murs del MNACTEC és un projecte impulsat pel Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i que ha estat dissenyat per l’Espai Didàctic de la Imatge i el Patrimoni (EDIP) de La Farinera CAVV, amb la col•laboració del Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia de la Universitat Politècnica de Catalunya (CITM/UPC). Es tracta d’un projecte orientat a fer confluir la visualització d’imatges, ja siguin antigues, modernes o en moviment, sobre edificis, i que en aquest cas té com a objectiu posar en valor i fer més visible l’edifici industrial que acull el MNACTEC, així com dignificar l’entorn del museu.

Dues de les imatges de grans dimensions s’han col·locat al carrer Pau Claris i l’altra a la cantonada entre Pau Claris i carrer Indústria. Les imatges són fotografies antigues del Vapor Aymerich Amat i Jover que reprodueixen espais de l’antiga fàbrica en funcionament, amb la maquinària per a la fabricació tèxtil de l’època. La impressió de les tres imatges l’ha fet l’empresa EGM de Barcelona, i el Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia de la UPC de Terrassa ha col·laborat en la seva digitalització i l’optimització.

 

15/01/2015

alt.press-clock  15 janvier 2015